,,A fonal formálja a szemet, a kötés összekovácsolja a barátságot, a kézimunka pedig összeköti a nemzedékeket."
Karen Alfke, tervező, oktató

2011. január 31., hétfő



 Köszöntöm a kedves Egybegyűlteket!
Egy igen szokatlan, rendhagyó kiállítást nyitunk meg.
Ez év január 16-án. volt 5 éve annak, hogy egy hívó mondatra kézimunkázni szerető lányok, asszonyok hada jelentkezett.
És hogy miért rendhagyó? Azért kérem szépen, mert a gyülekezés a virtuális világban történt, és történik azóta is.
Igaz ma már több százan vagyunk, akik az egymásra való odafigyeléssel, szeretettel, empátiával, összekovácsolódva működtetjük ezt a nagy családot. Ha úgy tetszik, láncszemek vagyunk egy nagy terítőben. :-)
Határon innen és túl, városokban, kis falvakban ülünk a számítógép előtt, mintákat és eszmét cserélünk, segítséget, tanácsot kérünk és adunk. Természetesen kapunk is. És hogy még mit kapunk? Ismeretségeket, emberséget, barátságot.
Csak pár bejegyzés a fórumra, aztán jön a telefonos segítség, majd a személyes találkozások. És itt már a családtagok is asszisztálnak szívesen. Jó ide tartozni. Együtt sírunk és együtt nevetünk.
Hiába a kilométerekben mért távolság, mégis közel vagyunk egymáshoz lélekben és szellemben egyaránt.
Senki nem magányos, mindig akad társ a monitor túloldalán, ellenére annak, hogy a fiatal lányoktól a dédi mamákig minden korosztály képviselteti magát. Legyen ez még sokáig így!

Ahol ennyi nőszemély összejön, oda kell egy terelgető egyéniség is. Büszkén mondhatjuk el, nekünk van egy Jolimamánk.
Ő fogja össze a társaságot, ha kell dicsér, ha kell dorgál, rövidre zár pontot tesz, és megy minden a régi kerékvágásban.
- Kedves Jolimama! Ezt az összetartó erőt itt most mindannyiunk nevében megköszönöm, a továbbiakhoz jó egészséget kívánok -

Az itt látható művek tükrözik a sokrétűséget, egyediséget, egyéniséget, kreativitást. Ami nem látszik rajtuk csak az alkotóik tudják, hogy egy -egy darab elkészültében milyen érzések és energiák feszülnek. Ugyanis a kézimunka bármely fajtája tükrözi a készítőjének lelkiállapotát, örömét, bánatát. Ezért megfizethetetlenek. Lélekből, lélekkel készülnek, sorsuk örömteli, hiszen gyönyörködtetésre születtek. Ennek jegyében ajánlom a kiállított darabokat figyelmükbe.
Amennyiben valaki kedvet kap a kézimunkázáshoz nagy családunk nyitott szívvel és befogadó karokkal várja új családtagjait.

Kellemes nézelődést, érezzék jól magukat.


A kiállítás képei itt láthatók
Antal Laci fotótára
Ágnes77
Csöpi47
Gykrisztina

13 megjegyzés:

  1. "Mi a művészet feladata? tanítás és gyönyörködtetés a művészet célja"
    - állítólag ilyen egyszerű-:-)
    Ennek a kiállításnak kapcsán ez a citátum jutott eszembe
    Köszönöm, hogy részese lehettem

    VálaszTörlés
  2. Alig várom, hogy láthassam a kiállítást!!!

    Bende Éva

    VálaszTörlés
  3. Jó volt titkolózni, mint a csintalankodó gyerekek.
    Izgalmas volt a mit, hogyan, mennyit, milyet,
    összeegyeztetése . Izgulni a csomagokért , hogy el ne kallódjanak . Aztán látni hogyan áll össze.
    Egy biztos , mindenki bele tette a maximálisat .
    Akinek nem állt módjában személyesen is itt lenni az küldte a pozitív sugarakat.
    Ezért jutott eszembe az az egyszerű mondat hogy
    "láncszemek vagyunk egy nagy terítőben " :-)
    És ez be is bizonyosodott.
    Örülök hogy így sikerült.
    Még valami : Józsim most volt először közöttünk
    mert ahogy szokta volt mondani "lányos játék" .
    És Ő is nagyon jól érezte magát pedig most "csak" azért szánta rá magát hogy rám vigyázzon.
    Készül a májusi talira :-))

    VálaszTörlés
  4. Én még mindig ahatása alatt vagyok, csak olvasok, csak nézegetek, vissza is kell mennem, hogy mégegyszer közelről megnézzek mindent, hiszen annyi hatás ért, hogy összefolynak az órák, a látnivalók:-)
    Amit hozzá tennék, nagyon köszönöm a meglepit mindenkinek, de én sem vagyok több, mint egy láncszem abban a terítőben:-)) Lehetek esetleg a középső láncszem? Hogy mindenkit át tudjak ölelni?

    VálaszTörlés
  5. Én meg egy kis ráhullott porszem vagyok azon a terítőn, de én is ölellek, Jolimama, és a társaidnak ismeretlenül is gratulálok az ötletükhöz, munkáikhoz!
    Eliza Beth

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm mindenkinek hogy az én munkáim is ott lehetek igazán csekélységek a többi sok szép darab mellet ...de akkor is boldog vagyok ...és annak is nagyon örvendek hogy személyesen is megnézhettem ...mindenkinek jó egészséget és sok szép munkát kívánok Ircsi 61
    Erdélyből

    VálaszTörlés
  7. Tegnap eljutottam megnézni a kiállítást.
    Gyönyörű dolgokat láttam, végre közelről.:-)
    Sokáig gyönyörködtem volna még, de sajna kiparancsoltak a teremből, mert be kellett zárni azt a részt. Azért néhány fotót készítettünk.
    Kár, hogy nincs ott vendégkönyv, szívesen írtam volna bele.
    Még egyszer szeretnék mindenkinek gratulálni a szép kézimunkákhoz, a szervezőknek, ezért a szép kiállításért és nem utolsó sorban Jolimamának, a középső láncszemnek!

    Mordek a szomszédból

    VálaszTörlés
  8. Mordek!
    Nekem te simán Mordek vagy!:-))
    Nagyon örülünk, hogy megnéztétek a kiállítást!
    Sajnos a hétvégén program függő a látogathatóság.

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok!
    Ott voltam, megnéztem. Fantasztikus volt! Gratulálok az ötletgazdának, a szervezőknek és külön az alkotóknak.
    Nagy Erzsébet

    VálaszTörlés
  10. Csak ámulok és bámulok....valami fantasztikus, hová fejlődött ez a baráti kör:)
    Én nem is gondoltam...bár reménykedtem:) Gyönyörűek a munkák. És ez a kiállítás bármely városban felépíthető lenne. Miért nem csináltok belőle egy vándor-kiállítást?
    H.Piroska

    VálaszTörlés
  11. Kedves H.Piroska! Már többen gondoltak rá a fórumtagok közül, várom, hogy megírják, hová kell küldeni és mit?:-)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szép volt a kiállitás, köszönet érte a kiállitás megszervezőinek és elkészitőinek.

    VálaszTörlés
  13. Bo. V. ker. Önkormányzat Kultúrális szervező, Boda Éva üzenete: Csirip fehér terítőjének boldog tulajdonosa.

    Marika kedves,

    olyan szép terítővel leptek meg, hogy csak ámultam!
    Nagyon köszönöm figyelmességüket, és meg egyszer gratulálok a gazdag, szép kiállításhoz!

    Üdvözlettel
    Éva

    VálaszTörlés