,,A fonal formálja a szemet, a kötés összekovácsolja a barátságot, a kézimunka pedig összeköti a nemzedékeket."
Karen Alfke, tervező, oktató

2011. április 26., kedd

Marlenka

A Marlenka sütemény, már több hónapja mozgatja a fantáziám. Nem olyan régen sikerült is elkészítenem, a családomnak és a barátaimnak is nagyon ízlett, úgyhogy már be is szereztem a következőhöz a hozzávalókat. A sűrített tejből készült krém nagyon könnyen kezelhető, bársonyos krém, legközelebb piskótát, vagy ostyát töltök meg vele.

A receptet itt találtam: http://www.marlenkamagyarorszag.hu/

És akkor a recept:
Tészta:

10 dkg vaj, 2 ek méz, 25 dkg cukor, 1 kiskanál ecet, 1 ek. szóda, 2 tojás, 70 dkg liszt

Krém:

20 dkg vaj, 1 doboz sűrített tej kb. 2 dl, Mogyoró, 10 dkg konyak


Elkészítés:



Összekeverjük a szódát és az ecetet. Egy fazékban kikeverjük a vajat, a mézet és a cukrot, majd hozzáadjuk az ecetes szódát és a két tojást, majd állandóan keverve főzni kezdjük. Addig főzzük, amíg a keverék habos és barna nem lesz. Ekkor levesszük a tűzről, és bekeverjük a lisztet. Én fokozatosan adagoltam, és amikor már elég keménynek éreztem leálltam, így kb hatvan deka liszt kellett bele, és viszonylag könnyen ki is tudtam nyújtani. Az így kapott tésztát jól kidolgozzuk, majd 7 cipóra osztjuk, a cipókat folpackba csomagoljuk, és 1 órán át meleg helyen állni hagyjuk, majd kinyújtjuk nagyon vékonyra. Előmelegített sütőben (190) megsütjük. Nagyon gyorsan sül, kb. két perc.


A sűrített tejet dobozostól 3 órán keresztül főzzük vízben, úgy hogy a dobozt teljesen lepje el a víz. Nekem nem dobozos volt, ezért a sűrített tejet lezárt befőttes üvegben főztem, ha nem kap valaki dobozosat, akkor szerintem jó a tubusos is, a lényeg, hogy cukros legyen.


Utána a vízben hagyjuk kihűlni, majd kibontjuk a dobozt, és kása sűrűségű anyagot kapunk. Az enyém kicsit folyós lett, az íze pedig olyan, mint a tejkaramelláé. A 20 dkb vajjal kikeverjük, és hozzáadjuk a mogyorót és a konyakot. Én mind a kettőt kihagytam, a barátaim a konyakot hiányolták:)


Hat lapot megtöltünk, a hatodik tetejére is krém kerül. A hetedik lapot apróra törjük, kakaóporral összekeverjük, és megszórjuk vele a süteményt.

A tejkaramella íz nem jött annyira ki a süteményben, de így is nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése